Fullt upp!

KMet gick skit! Stella skulle hälsa på alla, dessa människo-glada retrievers asså!

Sen hade vi avslutning på agilitykursen i måndags, då hade vi "tävling", "tävlingen" gick ut på att klara så många hinder på en minut som man kunde. Det gick inte så bra första loppet då jag strulade i början, haha, vetteklååån va jag gjorde. Andra loppet gick jätte bra!   Tyvärr blev det ingen pallplacering då första loppet klantade sig, men jag är endå då det var min och Stellas första agilitykurs och för alla andra kursdeltagare var de alltifrån deras 3-7, så vi hade ganska mycket att ta igen. ;)


I tisdags var det valpkurs med Jillisen, det går bra, hon är jäätte duktig och intresset för de andra hundarna försvinner sakta men säkert!
I tisdags hade vi uppletande, hon är inte så intresserad av det må jag säga, tyvärr. Men det kommer säkert det också! Man behöver ju inte vara bäst på allt! :)

Efter valpkursen var slut så stannade jag och mamma kvar en liten stund och tränade "rapport" med henne. Det var mest lek, och vi skickade henne mellan varandra och tog in henne till fotposition.
DET däremot tyckte hon var jätte skoj! Hon älskar verkligen att springa!

I onsdags var jag och Angelica och tränade.  Det gick sådär, blir alltid så nervös när jag tränar med henne, och det känner hundarna av och så blir jag lättare sur på de.
Det måste jag träna bort. Det ska vara kul att träna hund, inte nervöst!

På torsdagen tog vi det lugnt, bara nån skogspromenad sådär, sen fick de härja fritt på gården ganska länge också!

Idag var vi till stan och då köpte jag ett spårsele till lillan, det var något stort men hon växer väl i det får man hoppas!
Så när jag kom hem så la jag varsit spår till hundarna. Ett lätt till Jill och ett svårare till Stella.
Stella tog sitt spår klockrent och med bra fart, hon har börjat ta det lugnare nu, förr kastade hon sig ut men nu går det lugnare till!

Förut när jag ar prövat med Jill så har hon inte förstått någonting, hon har lixom bara stått och kollat sig omkring som " ska vi inte göra något snart", men idag så satte hon faktiskt ner näsan, fort gick det inte, men framåt gick det, och i rätt spår! Så det är verkligen ett framsteg!

Imorn ska jag vara tävlingsekreterare på ett lydnadsprov och på söndag ska jag bara ta de lugnt eller vara med nån kompis, vi får se, hejdå! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0