Boken om moi.

Det blir nästan aldrig skrivning här nu för tiden. Jag har så mycket med hundar, ska vara på brukshundklubben 4 dagar i veckan, promenader, kompisar och läxor. Sen vill jag ju ha egentid däremellan också!

Jag känner att det blir väldigt mycke hund-skrivning, och det låter som att jag är jätte seriöst. Men ta det inte för seriöst, för det är bara som jag låter!
Säg till om ni vill höra om något annat än hundar också!

Just nu tränar jag mest agiliity och spår med Stella. ::) De går frammåt i båda sporterna!

Min lillebror är superstolt över att han lyckats lära Jill tass. :) Så det kan hon härmed nu också!:)
Det jag kämpar på med just nu är det här himla läggandet. Mitt mål är att hon ska lägga sig pladaskner när jag säger Ligg. 
Men riktigt där är jag inte, jag har inte ens kommit mig ifrån att visa henne ända ner.  Jag tränar det flera gånger per dag! Och jag vet inte riktigt vad det är som inte lossnar. Är det jag som gör något fel?
Jag visar ner, fort, jag snör mig också på backen, men sen när jag försöker bara visa lite eller inte alls så går det inte. Måste jag nöta mer eller ska jag göra på något annat vis?  Förslag mottages:)
Med stella gjorde jag på det sättet jag sa nyss, och det gick jätte fort för henne att förstå, men de är ju olika! :)

Sen kämpar jag också med klossen, hehe fortfarande, men jag har inte tagit itu med det förr när jag har sagt det. ;) Men nu ska jag göra det, och jag tränade nyss, hon börjar förstå att det är bakbenen som ska röra sig. Nu snurrar hon ganska bra, så snart kan jag nog lägga in en video på en fin ingång! :)

Förutom det är det väl mest bus, valpkurser, hundungdom, skogen osv.  Och vad Jill älskar att träna! Man ser verkligen det! Sen älskar hon att hoppa runt i skogen. Inte ett felsteg här inte!


Har jag sagt att hon har en suuperbra Av-knapp? Jajjemen. Det har vi nästan inte tränat alls, och hon kan ändå lägga sig ned och halvblunda när vi sitter och fikar på valpkursen med flera skällande hundar runt oss! Det är bra!
Och när vi var och miljötränade mitt i stan så gick hon och kollade på mig, hon är jätteduktig på att koncentrara sig och slappna av i olika miljöer!
 
Hon är en super individid lilla Jill, jag känner att jag inte har några problem att jobba bort så nu är allt upp till mig!

Varför ska man ha alla fyra tassar i marken om man kan flyga? ;)

Hejdå hadebra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0