Stella

Jag tänkte berätta lite om min määre, som hon kallas.
Den 24 maj 2009 föddes en vit liten labbe liknande golden/flat i robertsfors. Stella som hon kom till att heta, har alltid haft en gullig personlighet, bättre familjehund får man leta efter!
Även fast inte Stellisthebellis är världens snabbaste så älskar jag den lilla pratglada gurkan.
Hon är verkligen underbar! Även fast hon är en väldigt dominant individ! =)

Vi har gått igenom både bra och dåliga stunder, de dåliga är endast de gånger hon har varit sjuk (haft öron-och ögon inflamation, och sina utslag som hon får på våren)

De bra är allt annat! På tävlingsbanan har de både gått bra och dåligt, när vi tävlar agility så har vi inget resultat att skryta med, 6a distriksmästerskap är väl det bästa vi har gett. :)

Däremot så har det gått ganska bra i sporten rallylydnad, där vi har kommit tvåa (KM) etta (KM) och nu sist så kom vi femma, (när jag kollade på omdömmet så ser jag att 30 poäng rök pågrund av förarfel.. och hade inte jag gjort de felen så hade vi kommit upp i 92 poäng, därmed vunnit..)

Men sen så har vi gått massor av kurser, hundungdom (räknas kanske inte som en kurs menmen), valpkurs, allmänlydnad, Junior Handling, Agility Fortsättning, Klicker, Spår, Freestyle, vi gick en brukskurs för att prova på bara(hon får ju inte tävla), flyball osv.

Hon är en väldigt svårmotiverad hund som sagt, och är inte helt lätt att jobba med, jag är faktiskt rätt förvånad att vi kommit dit vi är just nu, för hon är verkligen inte en lätt hund! Hon ska hälsa på allt och alla, blir jätte stressad i bilen=svår konsentration) och inte jätte arbetsvillig, hon vill mer strosa runt på egen hand. Sen är hon inte jätte lätt att få in på inkallning och är ganska självständig!

Hon är verkligen VÄRLDENS SNÄLLASTE!

Jag älskar henne äver hela mitt hjärta!!!!!!!!<3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0