Ny blogg!

Hejsan, jag tänkte köra en liten presentation av mig och mitt liv.

Jag är en 15 årig tjej som heter Alicia, mitt största intresse här i livet är hundar, men jag älskar mina kompisar och min familj också!
Jag lägger ner ungefär 2 timmar på promenera mina hundar och sen minst 30 min mentalt varje dag! Eftersom att jag har två väldigt aktiva raser (golden/flat och australian sheperd) så blir det väldigt mycke hundar, och jag är säker på att mina kompisar är väldigt less på att höra om mitt hund-snack hela tiden. ;)

Hahah hade inget annat kort på mig själv, men jag och min "pit-bull" Stella. Jo, kärt barn har många namn, och seriöst, visst ser det ut som att hon just har kampat?:] 35+ grader och svettet rann på oss båda när vi skulle se glada ut..

Enda sedan jag var liten har jag fullkomligt älskat hundar, men jag fick inte min första hund förnst 24 juli-09, Stella.
Stella är en tvåårig golden/flat, en riktig dröm hund för mig, bara lite seg, men hon tar det lugnt! Det bästa hon vet är att spåra, vi har prövat på väldigt många aktiviteter, t.ex, agility, lydnad, rallylydnad, freestyle, sök, rapport, klicker, junior handling, spår, promenader, men det blir mest bus, spår och agility eftersom att hon inte är så lättmotiverad min lilla snigel.
I augusti ska vi tävla på U-DMet i agility. Vi får se hur det går.. Har inte tränat så skitamycke agility på sistånde. Men vi kämpar på, man vill ju ha något att träna för.


Stellis-the-Bellis. <3


Sen har vi mitt lilla nytillskott- aussien Nordiclake Wild Nangi Deer "Jill", min aussievalp som jag fick för två veckor sedan. Nu är hon 14 veckor och jag är redan stört-förälskad i det lilla yrvädret, hon har allt som jag vill ha i en valp, utseendet, motorn, ögonkontakten, mysigheten, you name it!
Just nu är det mest vardagsgrejer och lek som gäller, men när hon blir stor har jag tänkt att satsa främst på bruks, agility och lydnad men jag vet att det kommer bli mer saker på schemat, mycket mer. Hon kommer säkert få pröva på att valla också!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Mjau vilken söt tjej du var och grymt fina hundar! Uppskattar jätte mycket din positiva komentar på min blogg, ja känner lite som dig angående att vännerna börjat tröttna på ens pladder om hundar, att när ja ser en hund så pekat jag alltid och säger 'åh de är en tralal-(rasen'. Trevligt tycker jag också att vi är lika gamla! Ska definitift följa din blogg. Verkar grymt intressant. Känner att du är en aning kunnigare än mig då du gjort så mycket med din Stella. Så jag får väl ha di ifall jag behöver rådfråga om något med :)!

Lycka till med den nya bloggen! ^^

2011-07-29 @ 09:32:36
URL: http://shirox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0