Tidsfördriv - Året!

Har 2011 varit bra?
Jadå
Höll du några utav dina nyårslöften?
Om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt inte att jag hade några..
Tror du att 2012 kommer att bli lika bra?
Bättre!
Har du förlorat någon kompis detta år?
Jo..
Vad spenderade du mest pengar på?
Typ hundsaker, kurser, tävlingar, kläder, småsaker osv.
Finns det något du ångrar under 2011?
Inte som jag kommer på. Men säkert!
Blev du kär i år?
Vet inte. Tror faktiskt inte det. Eller. Asså. Kär och kär.
De bästa nya människorna du träffade?
Många!
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tror inte det.
Dog någon som stod dig nära?
Ja..
Vilka länder besökte du?
Sweden.
Är det något du saknar 2011 som du vill ha 2012?
Haahah va?
Vad var din största framgång 2011?
Hmm.. Tror inte jag haft så stora framgångar faktiskt haha.
Största misstaget?
.
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, både och!
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Självklart!
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?
Fest hos mange. Haha nej, men vet inte.
Var du gladare eller lessnare i år jämnfört med tidigare år?
Gladare tror jag väl.
Hur tillbringade du julen?
Hemma med mina söta kussar.
Favoritprogram på tv?
Ser typ aldrig teve så..
Bästa boken du läste i år?
Jag saknar dig, jag saknar dig!
Något du önskade dig och fick?
Massor av saker!
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Öppna paket och käka tårta.
Finns det någonting som skulle kunna ha gjort ditt år ännu bättre?
Jadå!
Vad fick dig att må bra?
Kompisar, hundarna, familjen osvosv.

__________________________________________________________________________________


Såhär har året varit. (hunderiet, främst)

Januari:

Det hände väl inte så speciellt mycket. Jag och Stella tränade in slalomet och gick en freestylekurs. Annars var månaden chill.
Februari:

Också en lugn månad. Hela våren var det mest skolarbeten.
Mars:

Luugnt. Tränade på brukshundklubben minst två gånger i veckan. Som vanligt. Men annars blev det mest inomhus träning.
April:

Föddes älskade Jill! Jag hängde med redan från början. Men jag trodde aldrig att jag själv skulle få äga en liten aussie valp från wild-kullen! Men ack så fel (tur det!) jag hade!

Maj: Anmälde mig till DM i freestyle. Men fick i slutet av Maj veta att det inte fanns någon domare. Så, där började övervägningen av att starta i agilityn istället.
Juni:

Den 15 juni. På pricken. Anmälde jag mig till agilityn. Hade inte tränat så mycket agility, mest freestyle eftersom jag tänkte att vi skulle vara med där. Men så blev det iallafall. Alicia och Stella skulle starta på UngdomsDistriktsmästerskapen i agility. Shiitpomfriit.
Juli:

Den 11 Juli 2011 blev drömmen som jag haft sann. Då hämtade vi hem Wild Nangi Deer. Och jag har inte ångrat mig en sekund! Hon blir bara bättre och bättre för vareviga sekund som går! Vilken motor hon har! Och vilken av och på knapp! Det enda som oroar mig är hennes oro kring främmande personer.. Det är något jag jobbar jätte mycket med. Går sakta framååt. Men det är svårt. Speciellt när man vet vad det beror på. När hon var hos vetrinären för 12 veckors sprutan så blev hon jätte rädd för vetrinären när hon nöp tag i henne. Hon kommer gärna fram och hälsar på folk. Så länge de inte böjer sig ner..
Men jag försöker ta det steg för steg. Det lär bli den största utmaningen vi någonsing kommer att få möta. Gissar jag..
Augusti.

Jahapp. Då var det Augusti. Och starterna till UD:met gick i denna månad. Det gick sådär. Vi kom 6a av 11 ekipage.
Vi började även på en agilitykurs. Det som intresserade mig mest var det där med handling. Så otroligt intressant! Nu när jag ser på agility så ser jag inte bara massor av hundar som skuttar och kryper. Nej nu ser jag all detta jobbet som ligger bakom framgången. All HANDLING! Det är så skiitskoj att jag typ har börjat "handlat" mina kompisar.
September:

Agilitykursen led mot sitt slut. Vi fick ofta höra att vi regerade osv! Och visst gick det bra på träningarna! Stella började få upp bra fart!
Det märktes dock inte på tävlingsbanorna.. Vi får hoppas på bättre resultat 2012! :)
Oktober:

Blev mest pluttinutti träning. Eller vad man kallar det. Det var väl mest lydnad. Grunder osv! :)
November:

Var på utställning. Vill helst inte prata om resultaten.. Men vi hade kul iallafall!
December:

Började på Tävlingslydnadskursen! Så sjuukt kul!
Ja, det här var bara en liten samanfattning av året! Jag har säkerligen glömt något men orkar inte skriva utförligare! Jag har utvecklats mycket under året och det har faktiskt Stella och Jill också! :)

__________________________________________________________________________________



Våra mål inför tvåtusentolv:

  • Komma in på forshagaakademin. Jag måstemåstemåste!
  • Starta i lydnadsklass 1. Ev. 2. Fast det får vi verkligen se om!
  • Tre förstapris i 1an. Alltså LP1!
  • Börja träna agility till våren! Nu när jag har jobbat på min handling;)
  • Försöka få till det dära med "folkskyggheten". Få Jill att lita mer på situationen.

Tror det är våra främsta mål! Vad är era? :)



Trött, blängande aussie.


Allätar-aussie.


aussieochgolden (en rödöga och en blåöga med konstigt vänsteröga)


Och den bjuder jag på. Bara för att året snart är slut!
Ha det såbra nu alla! Ta hand om er! Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0