Tack Josefine.

Tack för att jag fick förtroendet att få ta hem en av Sheila och Dixies valpar!
Jill har räddat mig ifrån att sjunka ner längre än till botten.
Att hon alltid ställer upp är fantastiskt. Vi förstår varandra, mer än någon annan kan förså.
Det är som att vi ser rakt igenom varandra. Svårt att förklara, men jag hoppas att ni förstår.
Det går inte att förklara min kärlek till min älsklings aussie.

Jag minns de dagarna det ännu var oklart om jag fick ta hem henne. Jag grät. Floder.
Jag visste att hon skulle vara allt jag behöver för att överleva tonåren.

När jag sedan fick ett Ja av mamma och av josefine så var allt.. Vet inte hur jag ska förklara det.. Fantastiskt.

I flera år har jag haft det så sjuukt jobbigt, inte många har märkt det. Det tär på en att lida i tysthet.
Men när Jill kom. Redan första dagen så såg hon. Sedan dess har hon följt mig i vått och torrt. Varit med på alla påhitt jag drar med henne på.
När vi gör saker tillsammans glömmer jag allting annat. Jag hamnar i en såkallad bubbla, nivet, en såndär som alla tävlingsgalna skulle göra vad som helst för att hamna i.

Det blir bokstavligen vi två mot världen!



Tack Josefine för att jag fick förtroendet att ta hand om lilla Nangi. Jag fattar det fortfarande inte, det känns som att jag har levt i en dröm sedan 11 juli!

Ni som funderar på en aussie så vill jag varmt rekomendera kennel Nordic Lake. (  www.nordiclake.se   )
Hoppas innerligt att det inte är någon fara med Mindi och att hon kryar på sig!!


/alicia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0