...

Jag blir såå glad varje gång jag får en positiv komentar, ibland behöver man negativ kritik också, men det är en miljon gånger roligare att få positiva, det tycker nog de flesta!
 
Iallafall så har jag väldigt mycket motgångar i hunderiet, det är väldigt många av mina kompisar som försöker korigera mig för att jag gör fel enligt de.
Det finns säkert lika många metoder att dressera hund som det finns hundar, men enligt mig är min rätt.
Jag försöker att jobba med endast positiv förstärkan och blir ganska arg och ledsen när "X" säger att jag ska slå till min hund när hon skäller på de som går förbi.
När jag säger att jag inte vill, så slår istället "X" min hund, och det är så OTROLIGT onödigt.

Jag får sällan komentarer över hur fina hundar jag har.
Oftast är det:

-Guud vad olydig valp du har. " Sagt av min vän när jag hade haft Jill i en timme"

- Ta det inte personligt men Golden med hår är finare än din. " Sagt av en vän om Stella"

- Asså Stella är alldeles för seg, hon är typ som en kärring som har tappat sin rullator. "Sagt av en vän när det var 36 grader varmt ute"

-  Fy vad ful Jill är hon är typ inte söt, förlåt, men min kompis hund är mycket sötare än henne. " Sagt av en vän när Jill låg och sov i mitt knä"

- Stella hoppar jätte jätte mycket, jag hatar hundar som hoppar.  " Några timmar senare gick jag och h*n som sa det ut och gick med Stella och en grannes hund, den hunden hoppade mycket mer än Stella och då säger h*n:
- Heeeej guulliis, får jag en puuss, guu va fiin du är , ska du sitta i mitt knä? Sen lyfte hon upp henne i hennes knä, och observera att den hunden är större än Stella.


OSVOSVOSV, detta var bara några av komentarerna jag har fått sedan jag skaffade hund.


Jag försöker att inte bry mig över komentarerna, men visst känns de, och de är ibland väldigt svåra att få ur hjärnan.. Jag älskar mina hundar överalltochannat. De är där när ingen annan finns, de lyssnar alltid och ställer alltid upp. Stella hjälpte mig att fortsätta mitt liv den sommaren som jag mådde sämst, utan henne kanske jag inte funnits här, Jill har förgyllt mitt liv, hon har lixom spetsat till de, mina hundar gör så att jag vill komma hem, de gör mig glada, när jag vet att de finns där så kan jag vara glad även när jag är med kompisar. När man pratar om hundar så får jag alltid ett extra leende på läpparna.
Stella och Jill är mina hjältar, guldklimpar, bästavänner och arbetskamrater, jag vill göra ALLT med dem!


Men sedan älskar jag verkligen att vara på Hundungdom.
Där älskar alla Stella, hon charmar ALLA! Alla tycker hon är jätte duktig och många vill ha tips av mig. Jag blir såå glad över att vara där, jag har fått så många nya vänner pga Stella, jag är evigt tacksam.




hejdå hade bra och ta hand om era hundar!

Kommentarer
Postat av: Linnèa

Jag tycker att de låter ytterst omoget, respektlöst och osäkert av dina så kallade vänner att trycka ner dina hundar och dig sådär!



Det är dina hundar och du bestämmer över hur du vill fostra dem. En vettig människa förolämpar inte någon annans hundar, för de förstår att de är som dina barn.



Du är stark tycker jag, det är bra att du inte bryr dig!



Skönt at de på Hundungdom uppskattar dig, du verkar vara en grymt härlig människa. Önskar dock också jag hade mer "hundvänner"..

2011-08-09 @ 19:47:35
URL: http://shirox.blogg.se/
Postat av: Josefine Lundgren

Känner igen det där.. men ingen kan träna din hund bättre än dig, för ingen annan känner din hund bättre är du själv! Att slå en osäker hund hjälper inte, dåligt ledarskap tycker jag.. Fortsätt att träna positivt å du kommer få superhundar! Då får de se dina bekanta, visa dem vad ni går för och kör på! Mvh Josefine

2011-08-09 @ 21:01:30
URL: http://www.nordiclake.se
Postat av: FRIDA

Vill du höra en snäll kommentar om dina hundar? here you go:



-jag tycker att din nya hund är världens gulligaste hund, helt seriöst. har aldrig sett någon gulligare! på fotbollsmatchen i söndags så sa jag till mamma säkert fem gånger :



-kan inte vi skaffa en sån hund? -om vi skaffar en hund så ska vi ha en sån. osv.



Och din andra hund är också hur söt som helst. Inte för att jag sett den irl men på bilderna är den söt iaf!



TACK Å HEJ:D

2011-08-10 @ 12:28:36
URL: http://frifridada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0